Härliga väder...

Vi har nyss kommit in från en liten promenad. Det blev några stopp där det skulle plockas sten och pinnar. Mamma/mormor frågade Issa igår vad hon ville göra när hon blev stor... så här löd konversationen:
 Mormor: Vad vill du göra när du bli stor då gumman?
Issa: Jag vill köra buss...
Mormor: Jaha. Är du kär i någon då?
 Issa: Ja, Pontus.
Mormor: Ska ni bo ihop när ni blir stora?
Issa: Ja
Mormor: Vart ska ni bo då? I Göteborg, Malmö eller Bollnäs?
Issa: Mamlö (Nej jag stavar inte fel, hn uttalade det så :))
Mormor: Men vad roligt. Då har ni nära till mig med. Och så kan ni åka över till Köpenhamn.
(Nu fattade inte Issa att Köpenhamn var en stad och hörde dessuton bara ham i ordet)
 Issa: Ja åka och köpa hammare och spik!!!
Mormor: Så sammanfattningsvis så när du blir stor så ska du bli busschaufför, bo med Pontus i Malmö, åka över till Köpenhamn och köpa hammare och spik?
 Issa: aaaa

Vi andra skrattade medans Issa vräker ur sig.... " Du har blivit tokig du mormor"

Idag fick jag filmat när Mille skrattade jätte mycket... Har den på mobilen bara så jag kan inte lägga upp den förrän jag är hemma i Götet. Han har även sen ett tag tillbaka börjat försöka sätta sig upp från halvliggande läge när han ligger i vagnen. Han ser otroligt söt ut när han kämpar på =)
 Vi toksaknar pappa jätte mycket nu... var till och med så att jag ringde till honom och frågade om han kunde hämta oss en dag tidigare. Men nu har vi kommit på andra tankar och känner väl allihopa att vi allt kan vänta en dag till... den som väntar på något gott...

Kommentarer
Postat av: tindra

söta småbarn :)

2009-04-03 @ 09:57:56
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Vilken härlig dag!



Önskar Dig och Din familj en underbar helg!



Kramis!

2009-04-04 @ 02:17:32
URL: http://www.duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0