Körkort, vem behöver det?

Jag har haft en ganska intensiv dag och fått mycket saker gjorda...
Vaknade strax före sju, Mille strax därefter. Jag matade honom och passade sen på att vika all vår tvätt från resan innan Issa vaknade.Sen har det gått i ett... Dammat, dammsugit, moppat mm.
Var färdig redan klockan elva och var fortfarande lite smått rastlös. Fick för mig att ta mig en promenad till Sisjön och kolla runt på Rusta och Jula.
Prackade på barnen kläder och tog fram syskonvagnen. Sen började min utfärd...Kom fram till Rusta 30 minuter senare genomsvettig efter att gått och dragit stor vagn plus barn. Detta är cirka 30 kilo sammanlagt. Hittade en stor matta och träolja till vår altan. Gick sen vidare till Jula för att kolla efter plastfolie för att förnya vår bänkskiva i köket. Var smart nog att hinna tänka efter att det var nog bäst att fråga om det fanns innan jag begav mig med färjan in i affären. Möttes av en riktig byggnadskarl som började småskratta åt mig... Där stod jag, blond liten tjej med högklackat dragandes på en stor vagn full med barn, mattor och 4 liters träolja. Dom hade såklart inte plastfolie där men han sa att det fanns på ett byggvaruhus på andra sidan huvudleden.... Jaha tänkte jag, då var det bara att ta sig och sin 35 kilos packning och gå vidare dit. Var framme ytterligare 40 minuter senare och hittade det jag behövde.
Väl hemma var jag supernöjd över mina inköp och även fast jag var trött och sliten i kroppen så fick jag mig bra motion iallafall. Och jag håller starkt kvar vid min åsikt... Jag behöver då iallafall inget körkort... än!!!!




Kommentarer
Postat av: Elina

Hej kära du! Kom över på förmiddagen om ni vill, vi tänkte gå till rytmiken vid ett. Min mobilladdare är tokborta så jag har ingen mobil. Men maila/bloggkommentera så hörs vi av.



Det skulle vara roligt att höra om Tunisien :-)

Kram

2009-04-20 @ 20:25:14
URL: http://mammaledigt.blogg.se/
Postat av: R

Hahah..du är rolig du ;)

2009-04-20 @ 20:47:37
Postat av: Elina

Ja det blir bra, kom ni då så ses vi. Kram

2009-04-20 @ 20:52:57
URL: http://mammaledigt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lägg ut bilder på mattan o bänkskivan :)

2009-04-20 @ 21:11:30
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅÅ Valnöt är skitfint det tycker jag! Sånt golv skulle ja vilja ha :)

Hi hi ja visst är han fin, vill vara lika mamma han då liksoM :)

2009-04-21 @ 07:19:48
Postat av: Anonym

Idag är det lilla julafton! :) One tree hill och Gossip :) Wehoooo!

2009-04-21 @ 19:55:36
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0