Helgen

Mille vaknade redan klockan 04.45 igår morse... Han hade tappat nappen och jag hittade den inte så han hann vakna till ordentligt innan en ny napp kom till undsättning.
På grund av den tidiga uppgången så var vi färdiga för stranden redan vid nio och åkte i förväg och paxade platser åt våra grannar. Vi har turen att en av våra grannar kan VARENDA strand här så vi har fått prova många nya badplatser de senaste dagarna. Första gänget kom lagom sen till vi skulle ta vårt första dopp och resterande kom ett tag efter. 

På eftermiddagen så sitter  Mille med Issa uppe på hennes rum och får tag på en av hennes kritor och börjar tugga på. Det gick inte att ta miste på vilken färg som kritan hade... för hela Mille var täckt av gul färg sen. Eller inte bara han utan även Issas matta och golvet var full med färg.Tur att det är barnkritor som är lätta att tvätta bort. Mille var överlycklig över sitt lilla bus....

Vi var bjudna på  40 årsfest hos ännu en granne sen på kvällen. Det bjöds på god mat, goda drinkar och väldigt trevligt sällskap!
Barnen hade knappt tid att äta utan sprang omkring hej vilt och lekte. Mille var trött eftersom han hade passerat sin läggningstid ganska rejält men han var som en liten solstråle iallafall. Vi försökte några gånger att lägga honom i vagnen men han somnar aldrig där när det är tid för att lägga sig för natten. Sova middag älskar han att göra i vagnen men när det kommer till kvällen så är det bara en säng som gäller =).
Jag själv hade sen några veckor tillbaka bestämt att träffa Helena och Anna. Så efter några timmar så begav jag mig ner till Vasastaden där vi satt resten av kvällen.

Imorse när jag vaknade så ropade jag upp Issa till sovrummet...

-" Issa kan du komma upp till mamma?"
- "Vad vill du mamma?"
- "Jag vill kramas lite"
- "Vill du kramas?"
- "aaa"
- "För att du älskar mig!"

Lill skrutten, vad gooo hon kan vara =).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0