Johans minne

Det är ofta man får frågor (och frågar själv) från andra föräldrar om hur ens egna barn var i vissa åldrar.

Jag börjar se ett mönster i att Johans minne inte är det bästa... När vi får frågan om Issa var mycket sjuk som liten tex så säger han att hon aldrig varit sjuk. Jag rättar till svaret och berättar om den gången hon var magjsuk, hade hög feber med feberutslag och att hon varit förkyld någar gånger. Normalt men klart att hon varit sjuk....

För några veckor sedan träffade vi en mormor som berättade att hennes barnbarn sov mellan klockan 23:00 och 11:00, alltså tolv timmar. "Oj, vad länge utbrister Johan". Jag nämner ingenting medans vi står där utan frågar Johan sedan när Mille brukar somna " Vid 19:00" svarar han. "När vaknar han?" frågar jag. "Mellan 06:00-07:00"... "Hur många timmar är det då?" frågar jag... "12.... men det lät så länge när hon sa det"

Nu när jag satt och bloggade så ropar Johan från köket " Visst hade vi en hjälm på Issa när hon var bebis, för att hon slog huvudet så mycket?"
Jag bara rynkar på pannan och säger " Vi har väl ALDRIG ens haft en tanke på att skaffa en hjälm till henne. Hon slog nästan aldrig huvudet!"

Vart  får han allt ifrån karln min... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0