Kungsbacka för hela slanten

Inatt vaknade Mille till av att han hade tappat nappen... Jag hörde hur han gnällde och jag suckade till som man lätt gör när man blir väckt mitt i natten. Sen hör jag hur han säger "papp,papp.. mamm, mamm". Första gången han ropar på en så där mitt i natten och då kan man nästan inte bli mer än lite lycklig, även fast det enda jag ville var att sova vidare =).

Johan behövde åka förbi sitt jobb i Kungsbacka idag och hämta upp sina saker på jobbet då han ska vara pappaledig nu. Hela familjen följde med och det hela slutade med en heldag där. Inte på jobbet då utan i själva Kungsbacka. Vi åkte förbi Onsala kyrka där vi funderar på att gifta oss. Johan har bara berättat för mig hur vacker den är så nu fick jag äntligen se den. Och den var vacker.... På Tisdag ska vi ringa och boka. Bara att hoppas att datumet är ledigt!

Issa har sina funderingar då det har varit en del dop nu i kyrkor så hon frågade mig om det här var Meelas kyrka. Jag försökte förklara att det var allas kyrka, men att Meela döptes i en annan. För några veckor sedan så var vi även förbi Johans pappas minneslund. Issa och Mille hann tyvärr inte träffa sin farfar och medans vi var vid minneslunden så berättade vi att han låg där. Att han var gammal och fanns uppe i himlen och att man åkte hit om man kände att man ville träffa honom. Issa nickade och höll med.... sen säger hon " Nej, farfar är inte här!". Inte lätt att förstå när hon inte kunde se honom.


Vi hann även med Freeport, där det mest bara fanns struntsaker och sen en tur till Kungsmässan. Johan kom på att han hade biljetter till fotboll ikväll, fråga mig inte vilken match, så han tog med sig Issa till Gamla Ullevi. Nu har hon även fått uppleva sin första stora fotbollsmatch. Även fast hon trodde att hon skulle på handboll hela tiden.
Jag och Mille duschade och kröp ner i pyjamas och mös med en flaska välling. Han somnade utmattad redan vid kvart i sex... och vaknade en timme senare jätte pigg! Han har bara sovit middag så gott som en gång idag så det blev lite fel för honom. Jag kröp ner med honom och försökte få honom att somna om, men det var lönlöst. Efter 30 minuter gav jag upp. Då hade han av uttråkning pillat mig i ögonen, dragit mig i öronen och håret, försökt äta upp min axel, vinkat till sig själv, klappat händerna, försökt krypa iväg och ställt sig upp ett x antal gånger... Vi får hoppas på sovmorgon imorgon då =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0