Målning och träff med mormor

Johan lämnade Issa själv på dagis för första gången igår (ja första gången på det nya dagiset). Allt gick bra med lämningen, man märker att hon är ett "vant" dagisbarn. Började leka på en gång och inte nämnt oss en enda gång under de timmarna hon var där.
Under tiden Issa var på dagis så passade jag på att måla färdigt våra hyllor i vardagsrummet, och sedan var det tänkt att jag skulle sätta mig och plugga när Johan hade hämtat Issa och tog med barnen på stan. Problemet var bara att jag hade  kommit in i en målaranda kan man säga... det var två små figurer som satt på varsin axel och bråkade om vilken sak som skulle vinna - fortsätta måla eller börja plugga. Argumentet "Lika bra att du målar färdigt allt så att du kan slänga rollern. Du är ledig imorgon med och kan lika gärna plugga då" vann såklart... Så här satt jag med TV:n på och målade för fulla muggar.
När familjen kommer hem så frågar han hur det har gått... "Jo det har väl gått bra" svarar jag... "Har du fått plugga lite eller?"... "Nej, jag har målat hela tiden. Fast mellan torkningarna så satt jag och grät till ett jätte sorgligt program"....

Denna ursäkt till att jag inte hade öppnat ett excelblad och pluggat istället under torkningstiderna lät mycket bättre i mitt huvud än när jag öppnade munnen =)....

Inatt sov Mille dåligt igen... Det börjar bli lite av en vana nu för tiden tycker jag. Det märks på Mille att han är tröttare än vanligt, men också på mig och Johan som är vana vid nattsovande barn. Men denna drömperiod är väl förhoppningsvis över snart.

När vi var färdiga imorse så satte jag och Mille oss på bussen och åkte ner på stan för en träff med mamma/mormor. Det blev lite fika och vandring på stan. Men regnet öste ner så det fick oss att åka hem efter ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0