Fått mitt drömjobb

Det hela började med ett telefonsamtal i mitten på November när jag nyss kommit hem från praktiken. Det var Eklandia Fastigheter AB (Min förra praktikplats). Jag var lätt chokad att de var i andra sida luren och berättade att de hade en tjänst ledig som de var intresserad av mig till. Det var dock fler kandidater till tjänsten men jag var bara överlycklig att de hade hört av sig till mig. Jag kände att jag måste ha gjort bra ifrån mig om de ens ringde. Efter några veckors semestrar mm så var alla chefer samlade igen och jag var där idag för samtal. Jag hann bara hem och sätta på dammsugaren så ringde telefonen. JAG HADE FÅTT DET!! Så nu börjar jag arbeta efter nyår. Jag ska fortsätta i skolan samtidigt på sidan av... Det är bara en termin kvar så jag känner att jag borde klara en kort men intensiv period fram till sommaren.

Johan är äntligen hemma. Han kom hem sent igårkväll och det var så mysigt att få sova bredvid honom igen. Isabelle vaknade någon gång inatt och kröp ner med oss. Det första hon sa till Johan var:
- Åh, pappa som jag, mamma och Mille har letat (letat är detsamma som längtat) efter dig! Och vet du pappa... Jag har lyssnat på mamma allla dagar.

Det sista Johan sa till Issa vara att hon skulle lyssna på mig nu när han skulle åka bort =).
Och jag måste säga att hon har varit så duktig den lilla prinsessan!! Fast självklart så har det varit stressigare än vanligt. Man märker hur mycket man tar varandra för givet när den andra halvan är borta...

Tidigare idag var vi även på 1 årskontroll med Mille. Han växer som han ska. Vikten är fortfarande lite under normal. Men det skulle vara konstigare om det vore annat, så aktiv som den pojken är. Han äter som en vuxen karl men ligger fortfarande lite under normalkurvan.
Sprutorna gick galant med. Han var redan snorig innan sprutorna och nu hoppas vi på att slippa feber som vaccinationen lätt kan dra med sig.
Jag själv känner mig inte så jätte pigg. Kliande näsa, retande hals och ont i huvudet. Det är väl så att allt släpper nu när mannen i huset har kommit hem igen och man kan slappna av mer.


Nu ska Mille gå och lägga sig.... Vi andra över 3 år ska ha myskväll med filmen "Up", godis och bara njuta av varandra!


Kommentarer
Postat av: sofie

Gud va kul med jobbet!! GRATTIS GRATTIS<3

Vad är det du ska göra där? (du kan svara på min mail om du vill)



Kramar

2009-12-14 @ 19:41:48
Postat av: R

GRATTIS!! :) Jag visste det!!! KRAM

2009-12-15 @ 12:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0