Hemma igen

Sista dagen i Bollnäs tillbringades med vänner. Vickan kom ner från Ljusdal. Vi tog oss lunch på stan med lite shopping. Det var så underbart att få träffa henne igen... Det blir alldeles för sällan med oss två och avståndet. Finns det någon tjej som är så glad och kan göra en glad så är det hon!!!
Sedan hem till Pappa för middag, lägga barnen och sen kom min underbara Åsa för att tillbringa vår sista kväll i Norrland med oss och en film.
Jag hade velat åka runt till alla andra och sagt hejdå med men tiden räcker inte till, men nu är det inte lång kvar till alla kommer ner till oss i Göteborg till vårt bröllop.
Jag saknar inte Bollnäs men jag saknar mina underbara vänner och familj som finns kvar där uppe!
Jag har tur som har världens bästa vänner... Både här nere i Göteborg och däruppe i Bollnäs.


Det tog oss dryga 8 timmar resan hem. Inte så värst farligt och barnen var snälla. Vi lämnade av barnen hos farmor för övernattning medans vi åkte hem och packade upp. Herregud vad grejor vi hade. Alla julklappar, shoppingfynd, kläder, dvd, stereo, ja allt man kan tänka sig. Det kändes faktikst som ett bra beslut att låta barnen sova borta och få packa upp i lugn och ro. Imorgon kan barnen äntligen få börja leka med sina julklappar (de har varit packeterade då vi skulle kunna ta med allt hem) och vi måste nog åka till Ikea och införskaffa lite mer förvaring i form av hyllor och bokhyllor.

Vi glömde så klart Milles overall i Bollnäs men morfar har lovat att skicka ner den så fort som möjligt. Vi får pracka på honom något gammalt så länge. Tur att det inte är lika kallt och lika mycket snö här nere som i Bollnäs. Det skiljer nog 30 grader. Från närmare minus 30 till nästan plusgrader här hemma. Och jag blir konstigt nog lika förvånad vad kallt där är där uppe varje år trots att jag bara varit Göteborgsbo i 7 år.


Vi har blivit inbjudna till grannarna ikväll för lite nyårsfirande. Jag är så himla trött efter resan så jag skickade varma hälsningar med Johan som gick över precis.
Jag får besök av min fina vän Riikka och sen blir det mys hela kvällen med älsklingen.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

2009-12-30 @ 19:20:24
URL: http://tola
Postat av: viktoria

Hej vännen,skönt att höra att resan gick bra. Ha en mysig kväll. Kram

2009-12-30 @ 19:24:31
URL: http://tolaviktoria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0