Luciafirande

Imorse blev det lite stressigt. Jag trodde att det skulle vara tvärtom för att vi skulle till Issas dagis och kolla på luciatåg och få frukost efteråt. Härligt tänkte jag, ingen frukost hemma, då kommer det gå jätte fort med barnen. Så blev det ju inte så klart... Jag väntade lite extra länge med att väcka barnen. När jag väckte dom så var de inte alls på humör och gnällde och klängde istället. Vi om dit samtidigt som alla andra barn och Issa blev tyvärr lite blyg och vågade inte gå något tåg. Hon satt istället med mig, Mille och ett överfullt rum med andra förväntansfulla föräldrar. Barnen var jätte duktiga och söta med sina små lucialinnen och ljus. Issa sjönf med hon också, fast i mitt knä =). Efteråt blev det god tomtegröt och lite lussekatter...

Eftersom Issa bara går halvtid på dagiset nu så är detta inte hennes "dagisdag" så vi packade ihop oss och gick till öpnna förskolan så att de fick springa av sig lite.

Issa följde sen med sin kompis P hem och Mille somnade i vagnen. Jag tog tag i alla sysslor som jag struntade i igår. Så nu är klockan bara 12:30 och jag är redan helt slutkörd! Som tur är kommer min mamma hit ikväll och vi ska köpa hämtmat, kolla på Idol och bara ta det lugnt (och hoppas att barnen somnar i tid :))

 

Tyvärr så blev det inga bra kort tagna på luciafirandet för vår kamera är hopplös. Måste köpas en ny!!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det snöade faktiskt idag! :) Inte mycket, men det blev liiite vitt på marken, och på Söndag skulle det komma mera! :)

Dom hälsar så mycket tillbaka, och hälsa dina skatter, och moster Sussi

2009-12-11 @ 17:54:33
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: J

Saknar er.

2009-12-13 @ 01:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0