Lussekattsbak

Idag tog vi tag i lussekattsbakningen. Isabelle hjälpte glatt till. All mjöl och deg som for runt, även på Mille som så klart också är nyfiken på vad vi gör och står och klättrar på mig tills jag lyfter upp honom, gjorde att barnen fick ett välförtjänt kvällsbad innan läggning =). Men äntligen har vi frysen full med nybakta goda bullar...

Jag tror Mille börjar få lite tänder igen. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte hur många han här där inne i sin söta plutmun för de ploppar ut hela tiden tycker jag. Han dregglar ungefär lika mycket som när han var 4 månader och jag vart jag än går så känner jag hans blöta snigelspår på golvet =).

Igår fick Johan chans att ta svinsprutan efter hans antibiotikakur. Han fick lite, lite ont i armen bara. Skönt då han lätt kan bli ganska klen och sängliggandes, eller ska jag säga en riktig "karl" när han blir dålig ;). Han började skämta redan efter en timme vid middagsbordet om hur ont och dålig han började bli. Jag suckade medan han skrattade så gott åt sitt lilla skämt. Men nu är alla 4 vaccinerade och klara (förutom barnens andra spruta som ska tas om några veckor).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0