Akuten

Mille vart inte bättre och åt så gott som ingenting tillslut, så vi fick rådet att åka in till Drottning silvias barnsjukhus. Först när dörrarna slogs upp där på akuten så vart man på en gång påmind från den hemska sommaren 07 när Issa vart så dålig av meningokocker så dom inte visste om hon skulle överleva.
Vi fick komma in till en sköterska på en gång och hon försökte ta prover så gott hon kunde på lillkillen... inte det lättaste för henne stackaren. Vi fick sen sätta oss i väntrummet och vänta, vänta och vänta. Efter många timmar gick vi och frågade hur lång tid det var kvar ungefär, då var det fortfarande 10 patienter före! Klockan var då nästan 22:30. Jag gick efter ytterligare ett tag fram till en sköterska och rådgjorde lite med henne om man inte kunde ta och åka hem och kanske kunde återkomma imorgon bitti om han inte blivit bättre.... hon tyckte absolut inte detta eftersom barn under 3 månader inte ska ha feber, och absolut inte i 2 dagar. Jag kände mig bara dum och hon fick mig att känna mig som världens sämsta mamma bara för att jag hade haft den tanken.
Vi satte oss ner och väntade och väntade igen. Det kom in fler och fler patienter, även en ung kille som hade fått i sig lite för mycket alkohol så han låg och spydde hela tiden. Vi fick tillslut nog och pratade med en annan sköterska. Hon tyckte däremot att vi kunde åka hem och bara kolla så att inte febern steg till 38,5. Hon sa det som även jag hade påpekat, att det är nog bättre ni åker hem och avvaktar än stannar kvar och blir smittad av något annat skit.
Så nu är vi hemma och ska gå och lägga oss... jag ska ta tempen på Mille någon gång under natten men nu behöver hela denna familj lite sömn. Och så vi hoppas att min älskling blir fri från denna feber till imorgon så vi slipper åka in igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0