Hemma igen...

Ja då har vi nyss kommit hem från ännu en natt på akuten...
Mille fick tillbaka sin feber och var jätte hängig igen, klockan var runt 22:00 så vi bestämde oss för att Johan skulle stanna hemma med Issa så hon slapp en natt på akuten. Jag och Mille kom in runt 23:30 och fick ett eget rum på en gång tack och lov... Vi fick en underbar sjuksköterska som uppvaktade mig med thè och Mille med koksalt att andas in via mask hela natten. Hon hade även släkt i Bollnäs och Edsbyn. Världen är allt liten.
Läkaren kom sen in efter bara 3 timmar denna gång, men undersökningarna tog några timmar dom med. Det var att lyssna på hjärta och lungor, ta febern, kolla öron, hals, vikt, snabbsänkan, urinprov plus att han skulle ligga och andas in koksalt ett tag. 
 Resultatet blev öroninflammation. Snabbsänkan var även lite för hög men det kunde vara pga av öronen.
Det  "roliga" är att hon säger att blir han inte bättre i sitt allmäntillständ under dagen imorgon tycker jag att ni kommer in igen.
Men hur många dagar ska han vara annorlunda i sitt allmäntillstånd?! Jag har sagt till dom att han har varit dålig i 3 dagar nu... igår tyckte dom att 2 dagar var för mycket och tyckte absolut att jag skulle stanna kvar på akuten med honom. Nu 3:e dagen så tycker dom att det är allvarligt så vi får komma in på en gång men tycker ändå att vi ska komma in ytterligare en gång till imorgon om han inte blir bättre.... Vad ska dom göra imorgon då? Ta tempen och be oss komma tillbaka på Måndag?!

 Mille har varit så slö och trött så han har sovit igenom hela natten och ALLA undersökningar...
Under urinprovet så skulle jag försöka få Mille att kissa i en mugg... jag satt beredd hela tiden i en timma. Ingenting kom, tillslut så kom vår sköterska in och sa att vi skulle försöka ge honom lite mat så att han skulle börja kissa. Just när jag tog bort muggen för att börja ge Mille mat så började han kissa.... på sjuksköterskan!  Så där satt hon dyngsur, men hon fick räddat lite till urinprovet iallafall =)

Ja nu är det bara att åka och hämt ut Milles antibiotika om några timmar och ge lite extra alvedon mot smärtan... sen håller vi alla tummar som finns att lillskrutten ska bli bättre och att vi slipper ytterligare ett dygn på sjukhus.

Nu får Johan ta över här hemma för nu ska jag äntligen gå och lägga mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0