Lekparken

Vi har nyss kommit hem efter en mysig tur till lekparken, jag älskar verkligen dessa stunder när hela familjen tar sig ut. Det behöver inte vara stora saker utan det räcker som sagt bara att gå tillsammans allihopa till lekparken.  Vi fortsatte sen att promenera genom Eklanda. Det är verkligen ett fint område vi bor i =)

Det är roligt hur barn skiljer på olika saker, som Issa nu när hon bytt dagis.  Vi har förberett henne ganska länge nu på att hon ska börja på ett nytt dagis. Så nu när jag säger att vi ska gå till dagis nu för tiden så är hon väldigt noga med att påpeka " nej nya dagiset " . Så för henne är ordet dagiset det gamla dagiset...
En annan sak som är viktig för henne är när hon ställer en fråga, då måste man svara ja! Om man råkar svara mmm så ställer hon om frågan. Och det händer ju ibland att man sitter lite i andra tankar och svarar mmm istället... och så här kan det låta då:

Issa: Mamma, är Mille hungrig?
Jag: mmm
Issa: Mamma, är Mille hungrig?
Jag: mmm
Issa: Mamma, är Mille hungrig?
Jag. Ja!!!


Jag har försökt att förklara för henne att mmm är detsamma som ja men hon nöjer sig inte med detta =) Rätt ska vara rätt...


Issa leker med sina leksakspluggar och ser plötsligt ut som Freddy Kreuger (stavas det så) i sötare form =)


Mille sover i sin spjälsäng



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0