Lunchdejt med Nina...

Ja idag var vi ner i Mölndal och träffade Nina... vi åt jättegod thaibuffè. Vi fortsatte sen att strosa omkring lite.
Vägen dit var inte lika rolig. Innan vi skulle möta upp Nina så skulle jag hämta Issa på dagiset. Och jag fick då för mig att prova en ny skogsväg som jag hade fått tips om... Så här kommer några råd till mig själv nästa gång jag får för mig samma sak:

* För det första, ge dig inte ut själv på en ödslig skogsväg när du vet att du tycker det är läskigt!
* För det andra, ge dig inte ut på en skogsväg när du inte vet hur mycket uppförsbackar det är. Och framförallt inte när du gjort dig iordning för en gång skull. (Det vart ganska varmt och svettigt där i backarna med tvillingvagnen)
* För det tredje, ge dig inte ut på en skogsväg där du inte hittar. Och framförallt inte när du har en tid att passa.

Johan ringde mig (han var med Issa på inskolningen) när det var 20 minuter kvar innan vi skulle vara där. Då hade jag just lämnat skogsvägen och kommit fram till ett villa område. Jag hade ingen aning om vart jag var men området var väldigt mysigt =). Som tur var hittade jag ut ganska snabbt och hann i tid, jag var till och med 10 minuter tidig...

Nere på stan så hittade jag jätte fina reakläder till Issa och Mille, plus att jag hade turen att få ett par fina baggyjeans till Issa för halva reapriset som inte riktigt var meningen =)
Och även jag fick en liten present. Issa hade gjort ett fint halsband till mig på dagiset. Det hade fina pärlor med figurer som elefanter och äpplen på... det ska jag ha på mig när jag ska vara extra fin =)

Vi orkade inte med någon promenad hem sen så vi tog bussen. Men även här måste jag ge mig själv ett råd till nästa gång:

* Åk inte buss med en stor vagn runt tre tiden när alla skolungdomar slutar och hoppar på tre hållplatser efter och för ett massa liv just när Mille är på väg att vakna och är hungrig. Det slutar med att dom tror att dom har större rätt att åka denna buss och skriker "flytta vagnen" och "köp en mindre vagn". Du kommer då tro att du kommer vara den vuxna i detta tillstånd men icke... du kommer skrika tillbaka, men tack och lov i lite mildare form som "SLUTA SKRIK"




Kommentarer
Postat av: Anna

http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=1870

Det var dom jeansen ja menade :)

2009-02-04 @ 18:47:55
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: R

Haha... supermorsan i skogen :)

2009-02-04 @ 21:43:52
Postat av: Josefine

Ja följ med nästa gång vettja riikka.. =)

2009-02-05 @ 13:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0