Röd näsa

Ja Issa kom hem med en sårig näsa och panna... hon hade ramlat av gungan på dagis. Stackars lillplutten! Nu ser hon ut som renen Rudolf.

Det känns som om det har varit rena semestern dom här senaste 2 veckorna. Johan har varit med Issa på inskolningen på dagis så har han tagit ut lite pappadagar eller jobbat kortare dagar. Jag har haft hur mycket tid som helst över! Hur kunde jag tycka att jag hade lite tid över innan Mille kom till världen?! Det har iallafall varit super skönt att kunnat tagit det lugnt och inte stressat omkring här varje morgon.

Vi pratade med barnmottagningen idag. Dom sa att om Mille åt dåligt idag med så skulle vi komma in för undersökning imorgon. Men jag tror vi klarar oss... Mille har ätit mycket bättre dom senaste 3 målen. Och inte nog med det så försökte Issa även utvidga hans meny idag. Jag kom in i vardagsrummet och ser att hon försöker mata Mille med ost...

Jag: Vad gör du gumman?
Issa: Jag bara mata Mille ost...
Jag: Nej det får du inte göra, han är för liten än. Han får bara dricka mjölk.
Issa: Ja när han stor, då mata ost!



Kommentarer
Postat av: Elina

Jag har hört att ost är toppen för matsmältningen för sådana där små ;-)



Amningsavvänjningen gick lite bättre idag, NOT. Vi skrek och grät alla tre tills han somnade av utmattning... Nu går jag omkring och känner mig som en omjölkad kossa och ser ut som Jordan med fotbollar till bröst...



Kul att ses häromdagen, det får vi göra om! Kram

2009-02-10 @ 22:05:02
URL: http://mammaledigt.blogg.se/
Postat av: R

haha... Ost är väl gott :)

2009-02-11 @ 07:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0