TGIF

Ja nu är det äntligen Fredag och en hel helg framför oss, synd att den brukar gå så fort bara.
Som jag har skrivit tidigare så har vi haft lite otur den senaste tiden med sjukdomar och njursten mm. Och då ska jag tillägga att vi inte brukar vara dåliga. Men idag fick Johan komma hem från jobbet efter bara en timma för jag fick en akuttid på vårdcentralen. Jag vaknade vid fyra inatt och hade ont i magen, lite som njursten fast inte lika smärtsamt. Jag fick panik och var rädd att det skulle vara njursten igen så jag sprang upp och tog smärtstillande som jag hade kvar sen sjukhuset. Det gick över efter en halvtimma ungefär men jag ringde vårdecentralen iallafall på morgonen. Kom dit och farbror doktorn berättade att jag fått urinvägsinfektion, antagligen orsakad av njurstenen. Men efter denna pencillinkur så ska vi vara tipp topp igen kan jag lova!!!!
Issa var så gullig imorse när jag sa att jag skulle till doktorn igen...

Issa: Åh nej, mamma ont i magen igen. Måste träffa doktorn!
Och så blåste och pussade hon på min mage... det är så vi gör på henne när hon har ont så det faller sig ganska naturligt att hon tror att det ska hjälpa på mig med =)

På eftermiddagen tog jag och Mille vår efterlängtade promenad med nya barnvagnen. Vi är supernöjd med den!
Vi tog oss en sväng in på plantagen och handlade lite fina blommor.
Issa fick lite egen tid med pappa. Dom satt och lekte med thekopparna och hon matade Johan med pärlor som var väldigt god mat i hennes underbara fantasi =) 


Mille vaken i sin nya vagn...


Och sover 10 minuter senare...


Issa smyger upp ur sängen ibland och plockar på sig lite saker hon vill ha liggandes brevid henne. Denna gång var det två träfigurer och två böcker som fick äran. Så här hittade vi henne när vi skulle knäppa av lampan... hon har somnat mitt under läsningen av "Brunos födelsedag" =)

Kommentarer
Postat av: Malin W

Hej! Följer din blogg stadigt, var ju så länge sen man såg dig... Underbara barn ni har, morfar N-G skryter varje gång jag träffar honom!!

Sköt om er och krya på dig!! Kram Malin W

2009-02-20 @ 22:43:53
Postat av: Josefine

Hej Malin!

Vad roligt!! Ja han är allt stolt över dom små skatterna =)

Ta hand om magen din =)

Kram

2009-02-21 @ 07:43:38
URL: http://mammajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0