En halv dag på stan...

Idag var vi uppe med tuppen för Issa skulle på dagis... Packade ihop oss och tog bussen in till Göteborg, ja vi måste ta oss in till gamla dagiset i 2 veckor till innan inskolningen i Mölndal börjar. Synd för oss bara att Johan börjar jobbet så tidigt så vi inte kan åka bil in med honom =)
Eftersom hon bara går halvtid nu när jag är mammaledig så finns det inte så mycket tid över för att åka hem innan man ska iväg och hämta henne igen så då tyckte jag och Mille det var ett ypperligt tillfälle att ta en halv dag på stan... Vi mötte upp Sarah som är en gammal god vän från Gävletiden som flyttat ner hit. Vi tog oss en frukost innan hon skulle iväg på arbetsintervju... hoppas det gick bra!
Jag och Mille fortsatte sen själva att strosa omkring en sväng.

Vi ska börja vänja av Mille nattmålen snart eller snarare nattmålet... Han går i sin systers fotspår. Issa var bara 6 veckor när hon sov hela nätter. Hon åt bara en gång och sent, ungefär vid 5 tiden. Så vi frågade på BVC om vi inte kunde vänja av och dröja med det målet några timmar... man ville ju fråga för man kände sig osäker med första barnet och hon var ju bara 6 veckor. Klart ni kan... hon växer ju precis som hon ska, var svaret vi fick. Sen tog det två nätter att vänja av henne.
Mille är likadan, jag ger honom mat innan jag går och lägger mig, sen vaknar han någon gång mellan 4 och 5. Så nu är det snart dags för hans tur med =)




  Nybadad liten kille...








 Mille är så stark nu att han orkar hålla sig uppe själv med armarna...




 Måste lägga in ett av mina favorit kort på Issa... här var hon 6 månader min lilla skrutta.







Nu är det dags för middag...


Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

asså dina ungar har ju bästa genpolen någonsin.

så vackra barn så de är inte klokt!!



de där kosrtet på issa har jag i mobilen:)



KRAM

2009-01-13 @ 18:18:47
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan du inte skriva lite tips om hur man vänjer av dom att äta på natten?

2009-01-13 @ 20:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0