Första inlägget...

Jaha då har man hamnat i denna bloggvärld som jag aldrig trodde jag skulle göra.
Men det är alltför många släktingar och vänner som bor långt borta som vill följa Milles och Isabelles vardag så gott som det går så detta är ett perfekt tillfälle att följa våra hektiska och roliga dagar =)

Det har varit en stressig och underbar månad för oss.
Mille föddes den 9:e december. Det var meningen att Issa skulle vara med oss på dagarna på bb och sova hos farmor i 2 nätter. Hon åkte dock på magsjuka och fick inte träffa sin efterlängtade lillebror på ytterligare några dagar.
Som tur är farmor helt fantastisk och ställer upp i vått och torrt även fast hon haft massa på jobbet!
När vi väl kom hem var det bara att packa det sista inför vår flytt till Eklanda... den 12:e for lasset!
Jag var inte mycket till hjälp utan mest en stor mjölkmaskin bara men jag var ganska duktig på att dirigera vart allt skulle stå =) När allt väl vara inne i huset så blev Johan sjuk och låg däckad i feber. Så det vara bara att börja packa upp allt mellan amningarna... men allt var färdigt inom några dagar som den supermorsa som man är =)

Mamma (mormor) kom på besök några dagar före jul och stannade över 1 vecka vilket var uppskattat.. iallafall av Issa som avgudar henne över allt annat =)
Jag och Johan kunde också passa på att inhandla julklapparna som inte hade hunnits med.
Julafton var meningen att vi skulle ha firat hos oss med cirka 4 personer eftersom jag kände att jag inte orkade så mycket mer, men det slutade med 14 personer hemma hos min syster =)

På juldagen packade vi bilen (ni kan aldrig föreställa er hur mycket packning man har med 2 barn) och for upp till Bollnäs.
Där var det underbart kallt och mycket snö, precis som det ska vara på julen.
Det bli alltid lika stressigt att försöka hinna träffa alla där uppe... men man får prioritera och jag hann träffa de som ligger mig varmast om hjärtat!

Under allt som har hänt denna månad har vi haft turen att Johan lyckats varit ledig hela tiden tack vare jullovet.
Men idag är det hans först arbetsdag... vi saknar honom här hemma =(
Men inte hänga läpp... mormor har kommit på besök igen och stannar minst en vecka iallafall.
All ära att vara hemma med sina underbara barn.. men ibland behöver man umgås med vuxna med. Och det är inte alltför många vänner som är lika lediga som jag =)
Men några jobbar skift iallafall som kan hänga med mig under dagarna... sen får vi inte glömma Yasmin som är mammaledig i 3 veckor till =)
Jag är bara hemma till augusti med sen börjar jag i skolan igen.

Nej nu ska jag börja förbereda middagen till mig och min älskling som kommer hem snart. Mille dricker ju bara mjölk än så länge och Issa har turen att få följa med mormor till moster Malin och kusin Noah =)

Lägger upp lite bilder på vår första månad med 4 st i familjen
Bilder på huset kommer senare.


       

       

       

   

       






Kommentarer
Postat av: sofie

bra skrivet! så fina dina undebart söta barn! Men är lite sur dock.... Mille ligger på en filt....SOM ÄR RÖD O BLÅ!!?? Puss på er

2009-01-08 @ 01:52:35
Postat av: Josefine

Sofie:



Du vet att jag bott för länge ifrån Bollnäs att jag inte längre tänker på bandyns färger =)

2009-01-08 @ 19:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0