Ikea

Ja idag har vi varit på Ikea... det vart en del inköp. Jag hade Mille i bärsele i 7 timmar så det känns lite i svanken nu på kvällen =)
Vi köpte nya handtag till köksluckorna och en ljuskrona som vi satte över köksbordet. Det vart även en ny spegel och lampa till toaletten... självklart lite annat smått och gott med som brukar slinka ner i vagnen när man är där.
Mille hade även premiär för storlek 62 på sina kläder idag, stor killen min! Vi har så mycket fint i den storleken så det är väl mamma som är gladast över detta =)

Vi fick informationsbrev från dagiset i fredags och där stod att dom var tacksamma om vi föräldrar kunde göra lämning och hämtning så korta som möjligt... jag vart så arg, jag vill vara involverad i Issas dagismiljö så mycket som möjligt för det är en stor del i hennes liv. Leker hon när jag kommer och hämtar henne tänker jag inte bara riva upp henne från det. Hon vill visa vad hon har gjort under dagen och är väldigt stolt över detta. Är hon ledsen och trött en dag vid lämning vill inte jag bara springa ifrån henne. Vart tog "involvera föräldrarna i dagismiljön" vägen? För bara nått möte sen så var fröknarna bara glada över om vi föräldrar ville vara med en dag på dagiset!
Ja jag kan inte hålla tyst så jag tog telefonluren och ringde upp dom och berättade vad jag tyckte. Inga fröknar på dagiset har barn själva och kommer förhoppningsvis förstå föräldrarnas situation bättre när dom får egna...

Här kommer lite bilder från kök och badrum:


Kök



Ljusen på kronan ser väldigt snea ut =)








Badrum


Ny lampa och spegel






Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint det blev...även om det var fint innan...oxå.Skickade din dosa igår så jag hoppas att posten levererar den denna vecka.



kram Jenny

2009-01-28 @ 08:07:11
Postat av: ..:Sarah:..

Fint fint fint.. tilloch med de gröna blir ju fint :)

2009-01-28 @ 11:54:13
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Heeeeeeej! Fyller på med lite om dagis ja! Usch vad ja är besviken på dagiset vi hamnat på, har världens klump i magen! Vad ska ja göra??? :(

2009-01-28 @ 15:42:43
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: sofief

guuud vilka härliga fönster ni har i köket :)

2009-01-29 @ 23:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0