Tips på avänjning...

Fick en förfrågan om tips på att vänja av nattmålen...
Så här har vi gjort:

Jag har alltid varit väldigt noga med kvällsrutiner... Jag badade Issa varje kväll innan det var dags att lägga sig. Det har ju en liten lugnande effekt att bada med. Så bada, pyjamas, gosa, mat... så höll jag på varje kväll. Kunde vara lite jobbigt att behöva bada henne varje gång om vi var borta och skulle söva henne någon annanstans men badet kan man lätt ta bort sen när dom har fått in rätt dygnsrytm... 
Har gett badet som tips till vänner och det har funkat bra för dom med...
När Issa var så liten som 6 veckor när hon slutade äta mat så vart ju så klart sista målet senare, runt elva snåret. När hon sen vaknade på natten så gick jag bara runt och vaggade henne med nappen till söms igen... kan ta många timmar eller så har man tur att dom somnar om på en gång. Det viktiga var bara att vara konsekvent och inte ge med sig... kan vara otroligt jobbigt mitt på natten men det  får man igen sen =)
När hon sen blev äldre så trappade vi ner maten en timme i taget... Så först fick hon sista målet elva, sen tio, sen nio osv... slutade att hon vid tre månaders ålder sov sju till sju.

Hoppas att det var till någon hjälp...

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

ja ni är en bra blandning:)



känns lite bra att fler än mig har trubbel. denna somn jag inte klara va assvår. vi blev väldigt många som får göra om den. men de suger ju att jag va så jäkla nära..



pussen

2009-01-14 @ 00:33:49
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Det ligger verkligen i släkten att ha barn som sover bra tror ja :) Bortskämda mammor vi Jossan :) Ha ha mamma var här nyss för hon ville att ja skulle visa henne Tradera, du får väl skaffa dig en dator du med sa jag...

2009-01-14 @ 14:02:35
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha ha ja jag tänkte faktiskt på dig idag när jag var där, det är helt sjukt! Jag kommer inte genom på tre ställen inne där utan får gå runt, så då känner ja att det hellre får va många gånger liksom, o ja vet andra som säger det så tänk vad dom förlorar kunder..

2009-01-14 @ 15:06:49
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0