Typisk förmiddag...

Så här har vår förmiddag sett ut:

Mille vaknade klockan sju och var hungrig, Issa vaknade kort efter. Gick ner och kokade lite gröt till mig och Issa efter att Mille fått mat... Efter mycket om och men så var vi färdiga för dagen ( ätit frukost, bäddat sängen, vikt tvätt, slängt i en ny maskin, klätt på barnen, borstat tänderna, toalettbesök för Issa) Vi sätter oss i soffan och ska ta det  lugnt och gosa lite när Issa säger.. "jag är hungrig". Jag kollar på klockan, elva redan!!! Jaha då är det bara att börja om från början. Tror att jag ska hinna med att göra iordning Issas mat innan Mille vaknar. Men icke, mitt upp i allt vaknar han och är hungrig igen.. så då satt man där och gav Issa mat, matade Mille samtidigt som jag skulle försöka äta lite själv. Jag kan säga att eftersom sist jag kollade bara hade två händer så sölade jag mer mat på golvet än dom två tillsammans =) Mitt upp i det så ringer även Anna-maria men telefonen lyckades jag iallafall ha mellan örat och axeln...
Hittade ett gott recept som jag tänkte laga åt familjen till ikväll när jag jobbar.. tänkte " jag går ju bara hemma idag så slipper Johan göra det efter en lång arbetsdag" Såg att det fattades en ingrediens i kylskåpet, men vi hara bara 20 meter till affären så det gör inget. Tills det slår mig att då måste jag klä på båda barnen och då kommer allt ta 40 minuter för denna satans ingrediens... Nej dom får köpa hämtmat om dom inte orkar laga mat ikväll!!! =)
Ja det sägs att vara hemma med sina barn är det tyngsta och svåraste jobbet man kan ha, och det stämmer nog. Men man kan inte annat än att älska det!

Nej nu ska jag försöka få dom att sova middag så att jag kan byta kläder (andra gången Mille spyr ner mig idag) och göra mig iordning för jobbet ikväll


Kommentarer
Postat av: Jag...

Ja, det är ju nästan som en WEBCAM....fast i textform...



Syns sen...älskar dig...

2009-01-23 @ 12:31:58
Postat av: R

Jag är imponerad!

2009-01-23 @ 12:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0