Heldag i Lysekil

Ja då var det dags att bocka av ännu en stad längs västkusten denna sommar. Vädret var inte på sitt bästa humör när vi åkte och hämtade upp (min) mamma som också skulle följa med. Och när vi om fram så blåste det ganska mycket men klarnade snabbt upp och gav oss strålande sol.
Vi började dagen i Lysekil med att äta god lunch alldeles vid havet, väldigt livat då det var womens match race och massa åskådare, högtalare, tvmonitorer mm. Men det blir lite charmigt och lite mer livat =).
Johan och Issa gick sen in på Havets hus medans jag, Mille och mamma promenerade runt om i villaområdena och granskade alla underbara vackra hus och natur.
Gick sedan vidare till "huvudgatan" och kollade lite i affärer och såg även att ostindiefararen Götheborg (eller som jag kallade den, piratskeppet) låg inne i hamnen för åskådare att komma ombord att titta i.
När vi var på väg tillbaka till bilen så började Issa klaga på att hon inte orkade gå så mycket längre. Eller hennes egna ord: " Jag orkar inte gå längst bort", som översatt betyder "Jag orkar inte gå så långt". För efter 5 timmars springande, gående och hoppande i hoppborgar så blir en 3 åring trött i benen. Johan och Issa hoppade då på ett litet tuff, tuff tåg som hade en hållplats alldeles vid vår bil.... Enkelt och barnvänligt =).

På vägen hem skulle vi stanna på en loppis som jag ville in och kika på, men självklart somnade jag så sött efter all frisk luft.

Ja det är allt en rent nöje att avsluta sina sista lediga dagar på detta vis!!


På färjan över till Lysekil


Mille glad över att få sitta fram när vi är på färjan


I väntan på att Johan ska parkera bilen


Issa hoppar i hoppborg




Issa vill knäppa kort på mamma


Mille och mormor



När Mille är lite ledsen och kryper omkring och ser mig så säger han "mamm, mamm" och ser han Johan så säger han "paaa, paaa"... Urgulligt!


Mille tycker visst att Bolibompa redan är roligt








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0