Igår Malmö, idag Lysekil

10 minuter innan mitt tåg till Malmö gick så ramlade Mille så illa så illa på sitt lilla underbara huvud, mitt på stationen. Jag fick panik och bara skrek rakt ut av ren reflex. Sa till Johan att ringa sjukvårdsrådgivningen medan jag satte mig gråtandes på tåget av oro. Ja resan kunde ha fått en bättre början. Sjukvårdsrådgivningen sa åt honom att åka till sjukhuset. Det hade varit helt tomt på akuten så de kom in på en gång men fick vänta de "kritiska"  första 4 timmarna där så att de hade översyn på honom. Johan ringde sen och berättade att allt var som det var och att de var på väg hem. Mitt hjärta släppte då världens tyngsta sten. Tänk vad jobbigt det var att se ens barn ramla så illa och sen tvingas åka ifrån honom. Visst hade man åkt hem igen om det var något allvarligt, men i sådana stunder vill man vara hos dem hela tiden.
Annars så har jag haft ett toppendyng nere i Malmö. Det kändes som igår jag träffade mina gamla vänner och vi hade det jätte bra!
Familjen mötte upp mig på stationen när jag kom hem igår och Issa höll i en blombukett som hon hade valt helt själv... söt snöret!

Idag ska vi ha ännu en familjeutflykt, lika bra att samla på sig innan skolan börjar =). Den här gången bär det av till Lysekil. Om vi har tur så kanske vi hinner med hela västkusten innan veckan är slut =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0