Mulet men fuktigt...

Ja solen skiner med sin frånvaro, men det tycker vi här hemma är skönt! Jag svettas lika mycket för det... antingen är jag inne i ett alldeles för tidigt förklimakterie eller så måste jag har någon slags hormonrubbning efter Milles graviditet. Jag vill ha ett riktigt ösregn som rensar luften från det fuktiga och klibbiga som sätter sig som plåster på kroppen.

Isabelle vaknade redan halv sex imorse, hon som kan vara en riktig sömntuta på morgonen. Hon kom in till oss och vi satte på Pippi Långstrump som hon låg och kollade på tills vi andra vaknade till. Det var underbart att vakna upp en Måndag och ha Johan brevid sig i sängen och veta att han inte ska iväg och jobba.
Vi träffade sedan mamma/mormor på stan. Imorgon ska nog jag och barnen åka till henne och kolla hur hon fått det i sin nya lägenhet. Det har inte hunnits med än då vi har haft besök och sen så var jag bortrest i helgen.

Mille han är verkligen SÅ NÄRA man kan komma nu när det gäller krypningen. Han ställer sig upp på alla fyra hela tiden och hoppar fram med bakbenen medans han sakta men säkert går framåt med händerna. Tyvärr hände en liten olycka imorse när jag skulle hålla emot hans fötter på golvet medans han skulle krypträna... Han tappade balansen med händerna och flög med huvudet i golvet. Inget högt fall precis men lagom för att han skulle få en liten fläskläpp och lite blödande tandkött. Lillpojken min!
Issa tycker det är väldigt rolig att få Mille att klappa händerna...
"Mille klappa händerna" säger hon och visar hur han ska göra. Sen så skiner hon upp när Mille härmar henne och skrattar. Det är så mysigt att se syskonkärlek och hur Isabelle verkligen hjälper honom med vissa saker. Det behöver inte bara vara det, utan till exempel idag när vi var på stan så gick vi förbi ett akvarium med massa fiskar. Isabelle blev överlycklig och gick fram till Mille och sa " Mille, titta fiskarna! Res dig upp!" så hjälpte hon honom att sätta sig upp i vagnen och pekade samtidigt vart han skulle kolla.

Idag var det också premiär för hemmagjord mat för Milles del. Han har tidigare alltid fått burkmat för att det är smidigt. Vi har fortfarande inte skippat burkarna, men nu ska vi iallafall försöka ge honom hemmagjord mat till middag när vi ändå gör åt oss själva. Och då kanske det sparas lite pengar om det bara blir hälften så många burkar att inhandlas i månaden =). Jag fick dock inte maten till så små bitar som Mille vill ha med stavmixern så han fick lite kväljningar ibland som han brukar få när det är stora bitar.

Nu ska jag sätta mig och leta upp revisionsbyråer, för snart börjar skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0