Naturhistoriska och myrorna...

Issa sov hos sin farmor natten till idag så imorse när vi var färdiga åkte vi och hämtade dem och begav oss till Naturhistoriska museet. Massor av uppstoppade djur, eller som jag sa till Issa "Hela lejonkungenfilmen är här ju".

Jag och Mariella/farmor hittade lite inredningsbutiker på vägen dit och började prata loppisar och fick sen tanken på att åka till Myrorna och leta efter fynd. Johan gick ut med barnen efter ca. 10 minuter då han är så ointresserad av inredning som man bara kna bli, medans vi forsatte vårt fyndsökande ett tag till. Både jag och Mariella hittade varsin lampa och sen hittade jag en underbar byrå som jag drömde mig bort om hur den skulle sett ut om man målade den vit. Kostade ynka 500 kronor så jag reserverade den så att Johan kunde gå in och kolla på den. Tyvärr var den så stor så den skulle inte få plats i vår bil och det kändes så jobbigt att behöva hyra släp mm.... Synd! Jag har nu suttit på blocket och uppdaterat sidan varje 10:e minut med förhoppningar att det dyker upp något fint där =).

Det blåser storm här borta. Inne i stan var det "lagomt" blåsigt men så fort vi gick ur bilen i Eklanda så var man på väg att blåsa bort. Blommor har blåst omkull, utemöblerna har hamnat på sniskan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0