Stora tjejen


Varje gång Issa har sovit borta och vi hämtar upp henne så förundras alltid jag och Johan över vad stor Isabelle har blivit medans hon springer fram till oss. Det är som man ser det så tydligare när hon varit borta över natten. Lite som när man träffar sina gravida kompisar  och häpnar över vad magen växt sedan sist man sågs.
Dessa roliga dialogerna man får från henne titt som tätt...
Ikväll tex. så låg jag på sängen och Issa ropar på mig:
- Mamma vad gör du?
- Inget, jag bara ligger här...
- Du får gärna komma in hit!
- Jasså, får jag det? Vad snäll du är
...

Jag går in till henne och vi börjar måla lite... Issa springer sen in till pappa.

- Mamma jag ska bara kolla vad pappa gör. Jag kommer snart tillbaka.
- Ja gör det du...

- Pappa vad gör du?
- Jag och Mille ligger och kollar på tv.
- Ok... Låt oss (mig och Issa) vara då!
- Ja jag ska låta er vara ifred
.



En annan rolig sak som hon gjorde idag var när vi var på väg att hämta upp henne så ringde Johan till farmor. Issa svarade men sa inte ett ord. Efter mycket "Hej Issa! Vad gör du? Hallå, hallå, HALLÅ? sa hon... - "Jag vill prata med mamma". Jag tar över luren och möts av en total tystnad. "Hallå....Issa? Vad gör du? Har du haft roligt hos farmor? Ska vi gå på museeum? Hallå?". Jag frågar Johan om hon verkligen är i luren och då plötsligt vräker hon ur sig... " Jag har nya tofflor!"

Egentligen borde man skríva ner alla roliga ord, tankar, dialoger man har med sina barn. Tänk vad roligt det skulle vara att ta fram dessa igen sen när de är vuxna.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0