Badat i havet

Sommaren är här! Vi följde med Johan till daglägret som han jobbar på 3 veckor på sommaren. Dom håller till på Smarholmen och jag och Issa har varit trogna följeslagare sen hon kom till världen. Och detta är så klart Milles första år att hänga på =)

Medan Johan busar, spelar fotboll, badar, skäller, paddlar kanot med barnen som han jobbar med så ligger vi vid stranden och plaskar. Och några av arbetskamraterna till Johan vill gärna leka med Mille och Issa så ibland så har man lite gratis hjälp =) För jag kan säga att det inte är så himlans lätt att ha två småbarn med sig själv på stranden. Men två veckor kvar sen så har Johan semester och vi har flera veckor tillsammans!!

Vi har sagt hela tiden att vi ska strunta i vår baksida denna sommar... men nu är vi i full gång och har klippt häckar, tagit bort staket, använt högtryckstvätt på plattorna och lagt fogsand mellan. Planen är att vi ska ta bort den del det är lite rabatt och lägga stenar så vi har lite större plats att röra oss på. Det kommer bli jätte bra. Och som tur är så kommer min lillebror till helgen så man kan kanske sätta han i lite arbete ;)
Issa passade på att leka med granntjejerna och de hade jätte roligt... plötsligt kommer hon och gråter som bara den. Då hade hon bränt sig på brännässlor. Det var första gången hon gjorde det och hon var så ledsen stackaren. Men efter lite frysta grönsaker på benet så var det full fart igen.
Mille  har verkligen blivit mammig. Så fort han får syn på mig medans han leker så vet han inte om han ska skratta eller gråta... en blandning av "Vad glad jag är att se mamma/åh vad jag har saknat  mamma, ta upp mig!" Vi hade jätte roligt han och jag på gården idag och sjöng, dansade, snurrade och kollade på när pappa arbetade hårt med häcken =)

Imorgon ska det bli ännu varmare så jag ska ta och packa ordning en liten strandväska ikväll så att vi bara kan klä på oss och åka med Johan imorgon bitti...

Lite bilder från dagen:



Mille stormtrivs i sanden och ville helst stanna kvar där hela dagen


Issas första dopp för i år...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0