Badhus och smakis

Johan tog med sig Issa på badhuset idag... Något av det roligaste hon vet!
Armpuffarna sätts på och sen är det full rulle. Det ska åkas rutshkana, hoppas från kanten och simmas. Och hon är så duktig på det sistnämnda. Hon hoppar i vattnet från kanten och simmar vidare själv efter hon kommit upp till ytan igen. Hon klarar galant att ta sig några meter utan oss. Vi har inte gått på något babysim eller något sånt med henne men varit ganska trogna besökare av badhuset iallafall. Och hon är ett levande bevis på att man kan allt det där med vatten ändå.
På vägen hem hade hon även tillrätta visat Johan med...

Johan:  Åhh, nu är pappa trött!!
Issa: Nej pappa, inget mer sova middag nu!! Vi har redan gjort det än gång idag!! Gör man inte så!!



Liten fikapaus mellan allt lekande:

               



Jag och Mille vi stannade hemma och hade lite Söndagsmys. Vi låg på filten och roade oss med lite sånger och underbara skratt =)


Idag inhandlade jag lite smakportioner till lillkillen. Vi fuskade lite med en vecka eller så och gav honom en premiär tesked idag. Det vart potatis och majspurè. Han visste inte riktigt vad han skulle göra med det och det mesta kom väl ut lite i omgångar =) Men tillslut så slank det ner och ingen vidare grimas gjorde han heller. Men man kan undra vad dom små liven tänker egentligen när 3 personer hänger över en och verkar otroligt upprymd medans dom stoppar in något konstigt gegg i munnen på en =)


Imorgon kommer mamma/mormor hit... vi längtar!! Blir dock inget långt besök eftersom hon kommer för att hämta Issa för några dagar. Men det är alltid något. Jag gruvar mig lite för att inte ha Issa hemma i några dagar. Inte för att jag inte tror att dom kommer att ha det underbart utan rent av egoistiska skäl.
Sist hon var borta ifrån oss i några dagar var när Mille föddes. Hon sov hos sin farmor då och tanken var så klart att hon skulle komma hem på en gång när vi kom hem från BB. Men Issa åkte på magsjuka och fick stanna 2 dagar extra hos farmor för att inte Mille skulle bli smittad. Vi kom hem från BB efter 2 dagar och var mitt upp i flytt. Jag var helt i obalans ( läs 2:a dags gråten :)) och höll på att packa ner Issas DVD filmer när jag plötsligt brister ner i gråt av saknad...
Men det är lite andra omständigheter den här gången ;)
Jag ska inte föda barn denna gång utan bara ta ut en förbaskandes njursten...

Mamma/mormor kommer nog bli chockad av Milles utveckling och tillväxt sen sist dom sågs!

Kommentarer
Postat av: Tindra

Hoppas allt går bra, sköt om er.kram kram

2009-03-22 @ 21:24:22
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Hej!

Har smugit omkring här inne hos Dig under ett par veckors tid i syfte om att nominera Din blogg till Mammablogg Galan!



Nu är Din blogg färdig nominerad, inom kort kommer Du inne på Mammablogg Galans sida kunna se vilken/vilka kategorier den är nominerad till.



Vi hoppas komma igång med röstningarna inom de närmaste 24 timmarna.



Vi ses den 4 juli!



Kram



Annika

2009-03-23 @ 00:08:56
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Tindra

Morning på er...

Jo visst man glömmer ju lite av det vanliga man gjorde förr innan man fick barn, typ att sminka sig typ i 30min, gå jämt i högklackat, åka o shoppa när det behagar...men jag skulle inte byta bort nåt för min vackra son, man är ju i himmelriket med barn, dem e sååå underbara! Jag brukar ta mig höga skor (stövlar) när jag går ut på promenad, man får bra träning i lår och rumpa ;)

2009-03-23 @ 08:24:48
URL: http://tindraohara.blogg.se/
Postat av: Hjärtat...

Bilderna går ju inte att klicka upp....fixa....

2009-03-23 @ 09:32:37
Postat av: kathy

Hej =) Kikar tillbaka!Vilken härlig blogg att läsa!Måste lägga till dig på mina favoriter på en gång =)

Underbart söta småttingar du har och villen kalufs på lillkillen hihi!Vart kommer du och din man från?Undrade mest bara vad barnen är för blandning?

Det ska verkligen bli kul att ses på mammablogg galan,alltid kul med andra mammor i samma ålder som en själv!Mina killar fyllde två i januari och det är full rulle hela tiden VARJE DAG =)

Kramiz

2009-03-23 @ 09:40:31
URL: http://twinmami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0