Huuaa...

Nu är kvällen äntligen här med lite egen tid för sig själv...
Det behöver man verkligen för att ladda om batterierna för nästa dag. Vissa dagar är jobbigare och TROTSIGARE än andra. Jag vet att det är helt normalt att 3 åringar (2 år och 9 mån) är trotsiga ja om nästan onormalt om dom inte är det. Men när man är mitt upp i det så kan det verkligen suga musten ur en. Dom är experter dom där små liven på att testa gränser...
Det är konstigt det där hur man fungerar som förälder. Man är så himla trött, arg, ledsen och allt som har med känslor att göra när man har en jobbig dag med sina barn. Men 1 timma efteråt så har man "glömt" bort hur jobbigt det var. Man måste, eller det ligger i naturen att man gör det för att man ska orka föräldrarskapet.
Så var det idag... Issa lyckades testa både min och Johans tålamod ett  x antal gånger, men sen innan kvällen var slut så låg vi och gosade framför Bolibompa som om inget hade hänt.
Vi är nog lite bortskämda och ovana med denna situation också. Issa har tidigare alltid varit världens snällaste och lugnaste lilla flicka så det är klart att det blir lite ovanligt. Hon är fortfarande världens bästa tjej, men med lite större vilja bara =)
Man brukar säga att tjejer är värre än killar med. Kan jag faktiskt förstå om man tänker hur det är i tonåren ;)
Men det återstår att se... Om så där ca. 2 år och 6 månader när Mille är lika gammal =)

Hur som helst så har jag suttit och läst på familjelivs hemsida ikväll om allt möjlligt. Det kan vara roligt ibland och man kan verkligen fastna i timmar i forumet där. Allt från växtkurva till potträning... you name it! Hur som helst så hittade jag en rubrik som löd TROTS HOS 3 ÅRING!!! Efter jag läst där så kan jag i god ro gå och lägga mig ikväll med vetskapen att vi verkligen inte är ensamma om detta =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0