Ensam hemma

Idag känner jag mig mycket piggare och gladare. Vi låg allihopa i sängen enda till halv nio imorse. Gårdagen var bara en stor trött dag. Riikka ringde och frågade om jag ville följa med och kolla lite i affärer men jag orkade verkligen inte. Låg och sov i soffan 1 timma innan man tog tag i det sista inför kvällen.

Johan, Issa och Mille har åkt till Kungsbacka för att kolla på handbollscup... Jag valde att stanna hemma för att i lugn och ro få gå omkring i pyjamas, dona lite och prova lite kläder inför kvällen. Det här är första gången tror jag som jag är ensam hemma i detta hus.... Men det konstiga är att man ser fram emot att få lite egen tid, men nu när man sitter här så är det ovanligt tyst och tomt. Man längtar redan efter att de ska komma hem =) Vad ska jag göra nu då? Bara hänga i soffan och slappa? Känns lite annorlunda...
Men jag längtar otroligt mycket till ikväll. Vänner, vin och massa prat, prat och prat =)


Jag har hela tiden försöka dölja min rädsla för insekter för Issa, så att hon inte ska tro att de är farliga. Tror inte att jag lyckats så bra då hon imorse säger när jag ser en silverfisk:

" Ingen fara mamma, den är bara lite äcklig"
Hon är inte rädd för dom än iallafall, men hon vet gott och väl att jag inte gillar dom... Lillskruttan min =)


Kommentarer
Postat av: Anci

Känner igen det där =) Man längtar som tusan efter lite tystnad & egentid.

Men sen när man får det blir man nästan lite rastlös & längtar ihjäl sig efter dem.

Hoppas du får en go egentids dag, man behöver det för att ladda batterierna igen. =)

Kram

2009-05-16 @ 10:49:53
URL: http://fruwikmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0