Föräldrar jämför...

Det är ganska roligt att sitta i väntrummet och iakta hur mycket föräldrar jämför sina barn med andra... " Hur gammal är din lilla?", " När började han krypa? ", " Vad bra han sitter "... Mammor som stolt visar upp lite extra att barnet kan gå med en gåvagn är bara några av frågorna och sakerna som ställs i väntan på att få komma in till sköterskan. Det är klart att det är roligt att få prata med föräldrar som har barn i samma åldrar och få råd mm.  Jag själv kan också komma på mig själv att jag jämför, inte minst när det gäller vad Mille gör och vad Issa gjorde i samma ålder. Alla föräldrar jämför någon gång, hur mycket man än nekar till det, tror jag iallafall. Speciellt första året då det händer så mycket.
Men varför är det egentligen så viktigt att att jämföra vad barn kan och inte kan? Klart att man är stolt om ens barn kan krypa lite tidigare än vanligt, men varför blir det så att vi föräldrar alltid ska visa upp det lite extra framför en annan förälder vars barn inte börjat med det än?

En liten tanke bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0