Jobbig morgon, stan med mormor och smakprov på apelsin

Dagen började väl inte jätte roligt idag... Mille har legat och gnytt hela natten på grund av tänderna, Issa ropade runt klockan 5 i morse och hade råkat kissat i sängen.
När alla väl var påklädda, ätit frukost och borstat tänderna så var det dags för att lämna av Issa på dagis... Det ösregnade så jag hade paraplyt i ena handen, höll Issa i den andra och Milles vagn fick jag försöka styra med höfterna. Bussen var så klart försenad och någon busskur finns inte på vår hållplats. Mitt paraply gjorde heller inte så god verkan då det blåste storm och allt regn hamnade på mig iallafall. Bussen kom till slut men full med skolbarn som vi lyckades trängas med. Puhh, tänkte jag, äntligen är vi snart framme... Men just innan vi ska hoppa av så klämmer Issa fingret och gråter och blir helt paralyserad. Busschauffören väntar på att vi ska gå av och där får jag först ta ut vagnen och sen springa in och hämta Issa som är störtledsen. GAAAHHH!!!!  Framme vid dagiset så kommer fröknarna springades fram till dörren och hjälper till och hålla dörrar och tycker måttligt synd om mig som måste ta mig så långt varje gång (jag själv tyckte också väldigt synd om mig själv) och absolut när man har en liten till att ta med.
Isabelle blev fort glad igen som tur var och även min dag började vända åt rätt håll....

Jag och Mille tog oss in till Göteborg för att möta upp mamma/mormor. Vi tog oss en god lunch och Mille fick smaka apelsin för första gången. Det blev succé!! Han ville inte släppa den där apelsinklyftan efter det. Hur mycket vi än försökte lägga undan den (när all apelsinsaft var utsugen) så fick han tag på den med mycket koncentration och vilja =)
Vi gick sen och köpte en fin liten present till lilla Meela...

Nu har vi varit hemma i några timmar och hunnit tvättat, badat och ätit mellanmål. Isabelle hon älskar Milles fruktpureer så hon stod och dregglade och hoppades på att Mille inte skulle orka allt. Lyckan var gjord när jag frågade om hon ville ha det sista =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0