"Nu är jag för stor för nappen"

Då var den stora dagen här, lite tidigare än vi hade tänkt (Hade tänkt väntat till 3-årsdagen). Dagen då nappen ska bort...
Jag började förbereda Isabelle redan igår med fraser som "När dagen kommer som du är för stor för nappen så kommer du tycka den är äcklig" Issa nickade, flinade och höll med. Påminde henne några gånger idag med. Så idag lagom tid för Bolibompa så hade jag doppat napparna i vinäger. Issa gick i vanlig ordning och hämtade sin napp som hon alltid gör när Bolibompa kommer... Stoppade den i munnen och gjorde världens min!

Issa: BLÄÄÄ
Jag: Var den äcklig?
Issa: mmmm
Jag: Men har du blivit för stor för nappen gumman?

Issa kollar lite fundersamt på mig...

Johan: Vill du ha vatten?
Issa: mmm
Johan: Vill du testa en ny napp?
Issa: aaaa

Johan hämta en ny vinäger napp

Issa: BLLÄÄÄ, skölj den!

Johan låtsas skölja nappen och Issa stoppar in den igen men tar ut den lika fort...

Jag och Johan: Men gumman, du har blivit för stor för nappen! Vilken grej!!!
Issa: Jaaa, nu är jag för stor för nappen

Sen dess har hon varit jätte stolt och gått omkring här jätteglad. Hon har även ringt runt till mormor och Malin för att berätta den stora nyheten.
Nu får vi bara hoppas att det håller i sig. Man blir lite fundersam och undrar om det verkligen ska gå så här bra? =)
För Issa hon har ALLTID varit en otrolig napptjej. Ett otroligt sugbehov redan från födseln. Vi har haft många kamper här hemma när det gäller nappen... Hon har bara fått den när hon ska sova, och jag kan lova att hon varje morgon försöker med att hon är liiittte trött och behöver sova =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, vilken stor tjej! Kaninerna väntar nog på tutten

2009-05-27 @ 21:55:05
Postat av: Kattis

Oh va söt hon är. jag Och Ida skulle också lämna napparna till kaninerna på Liseberg förra året.. Problemet var bara att hon blev heeeelt livrädd för kaninerna och så hittade vi inte "nappträdet" så vi gav dem till tomten istället=)



Hoppas det håller i sig!



Lust o ta en fika imorgon förresten?

Puss o kram Kattis

2009-05-28 @ 20:44:36
URL: http://blogg1985.blogspot.com
Postat av: R

Heeeej :) Hoppas att ni mår bra! Jag har varit på Käringön med jobbet, det blev lite sent igår och det känns i knoppen idag! Kan väl höras under helgen, kanske en prommis?? Kram

2009-05-29 @ 15:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0