Promenad i regn och babyrytmik...

Imorse när vi skulle ta oss till dagis så regnade det väldigt mycket... var en sådan morgon när man bara vill stanna inne och ta det lugnt. Men det var bara att bita sig i läppen och ta på mig och Isabelle regnställ och Mille fick sitt regnskydd till vagnen. Vi lämnade av Issa på dagis och då var jag redan sjöblöt så jag tänkte att det inte spelade någon roll om jag tog mig en promenad hem, kunde inte bli blötare... Hmmm, väl hemma så hade jackan läckt så jag var blöt ända in i benmärgen =)
Vi fixade så att Issa kunde stanna kvar på dagis en timma extra så att jag och Mille kunde gå på babyrytmik för en gång skull. Väldigt roligt och där träffade vi jobbarkompisar, mammor från föräldrargruppen, gamla dagisfröknar och Elina och William.
Milles favvolåt där är framåt, framåt, framåt, bakåt ,bakåt, bakåt (vet ej vad den heter). Men man svingar bebisarna åt sidan och upp och ner. Väldigt roligt, lite som en karusell och det var Isabelles favorit med när vi gick på babyrytmik. Våra barn har en förkärlek till mycket snurrande och kastandes upp i luften. Blir farligt i år på Liseberg när Isabelle får åka ALLA barnkarusellerna. Hon har tagit klivet över 90 cm nu sen ett tag sen som är gränsen för att man ska få åka de "större" barnkarusellerna. Kanske kan bli en säsongspremiär där i helgen om vädret tillåter...
Mille har annars varit ganska trött/grinig idag pga av tänderna. Självklart lite snorig med men det känns som det hör till när tänderna kommer, iallafall av erfarenhet av Isabelles bebistid.

Johan fixade jätte god middag idag men kyckling, pesto och mozarella när vi kom hem medans jag målade klart i hallen. Och idag är den dagen när jag har massa med underbara serier att kolla på och Johan lägger barnen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0