Tandläkaren

Idag var det dags för Issa att gå till tandläkaren... Det gick galant och tandläkaren var jätte snäll. Hon tittade hur många tänder Isabelle hade (20 st såklart) och kollade om det var några hål (självklart inte). Sen när det var dags för att lägga fluor på tänderna började stumpan bli lite rädd och osäker så då ville hon inte gapa längre. Som tur var så försökte tandläkaren inte tvinga på Issa något som hon inte ville så att hon skulle få dåliga erfarenheter av dem. Toppen tycker jag! Man har hört alldeles för många historier om hur sura, dumma och klantiga tandläkare kan vara.
Och den självklaraste saken som finns hos tandläkaren efter besöket är så klart dessa eftertraktade klistermärken... Issa valde mellan ett lejon, tiger och någon konstig dansande figur. Den sistnämnda vann =)
Jag frågade även om det syndes att hon haft napp och det gjorde det men knappt något... Hon gav ett tips som hon gjort med sin dotter. Lägga napparna i vinäger... Då blir de så äckliga så att de inte vill ha dem något mer. Ganska roligt tips tycker jag och ska absolut provas om inte kaninerna på Liseberg hjälper ihelgen.

Mamma var barnvakt åt Mille under tandläkarbesöket och när vi kom tillbaka så rullade det upp en bil på uppfarten. Malin, Meela och Noah kände även för att göra en tripp till Eklanda innan det var dags att åka hem och göra middag. Noah och Issa hann med att vända upp och ner på hennes rum.. som vanligt =)

Annars så har jag haft en ganska så skräckinjagande kväll... Johan fick för sig att raka av håret så att det bara är 4 mm långt. Jag satt hängandes över honom och försökte intala honom att inte göra det med en lätt desperat ton på rösten. Tycker han är så fin i håret när han har lite längre... Men nu är det gjort och jag får trösta mig med att hans hår växer som ogräs =)

Kommentarer
Postat av: Kattis

Haha, våra män är ju likadana. jag fick också den där paniken, men min hysteriska attack lyckades som tur var..Så jag fick klippa honom istället, o det blev inte riktigt lika kort som han ville från början..

2009-05-27 @ 18:42:39
URL: http://blogg1985.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0