Fortfarande tentaplugg

Det märks att jag inte är mammaledig längre. Det är inte alls lika mycket skriverier om barnen utan mitt studerande har tagit över mer och mer. Får tvinga Johan att starta upp en blogg ;).

Igår och idag så har jag varit ledig men det har väl mest blivit pluggande inför tentan imorgon. Fick ett uppskattat sms av grannen i precis rättans tid (tyckte att allt inte gick som jag ville med alla räkneuppgifter) att det bjöds på paj ute på hennes altan. Jag och Mille klädde på oss och var där inom 10 minuter =). Sedan tog vi oss en promenad. Hemma igen efter lite frisk luft så gick det mycket bättre.
 Issa har varit på dagis båda dagarna. En av hennes kompisar (Pontus) följde med hem från dagiset igår och de satt och lekte med modellera i flera timmar. Sen packade vi in oss i bilen och åkte hem till Nina för att kolla på hennes och Mattias lilla Emilia. Hon var så söt! Tänk vad fort tiden går. För bara några månader sen så låg Mille där. Och ännu svårare att tänka sig är att för bara 3 år sedan så låg Issa så. Helt ofattbart vad dom lär sig under så kort tid. Om jag försöker tänka på vad jag har lärt mig på lika lång tid så vinner dom med hästlängder... =)

Idag har vi hunnit med Ikea. Inhandlat lite till gästrummet. Johan var duktig och spacklade rummet igår så nu är det bara målningen och golvet kvar. Sakta men säkert...

 

Håll tummarna för mig imorgon mellan klockan 9-12 =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0