Lördagskväll med massa gotta

Ja och det innebär god middag, chips, dricka och trevligt sällskap och film. Mamma bjöd mig och min syster på middag igår så jag bjöd tillbaka idag. Även Riikka kom på besök. De underhöll barnen rejält innan middagen och hade det roligt. Vi blev färdiga med gästrummet idag så nu kommer våra besökare att få ett eget lite krypin med tillgång till egen dusch och toalett alldeles utanför deras rum.
 Issa var på ett storslaget kalas med farmor igår och enligt rapporten vi fick därifrån igår så hade det varit helt otroligt. Clowner, MASSA mat, godis, piñata... Issa kom även hem med en påse med leksaker, halsband, armband och godis. De hade inte kommit hem förrän sent på kvällen. Sydamerikanare kan det där med tillställningar dom.
Hon har även kommit in i en period när hon är väldigt mån om att berätta hur mycket hon tycker om en. Flera gånger per dag så säger hon "Jag älskar dig" eller "Jag tycker om dig jätte mycket" till oss alla här hemma. Underbart charmigt!

Milles förkylning går åt rätt håll som tur är men han är fortfarande inte bra. Men nu sover han iallafall på natten och kan andas genom näsan. Han protesterar inte ens längre när jag kommer fram med renässansen stackaren.
Och nu är det inte långt kvar innan han kommer springa omkring här hemma. Det går framåt för var dag som går. Nu går han mellan saker istället för att sätta sig ner för att krypa dit. Han vågar mycket mer nu...

Nu ska jag ta och äta upp det sista i skålarna och umgås med mamma. Men jag bjuder på några underbart roliga ord som Issa kan lyckas få till när hon mixar om bokstäverna i ord:

Kalla Lanka= Kalle Anka
Alfons Blåbär= Alfons Åberg
Lasglögon= Glasögon








Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ha gud va pappa rolf skratta när ja berätta lasglögon :)

Snön är borta, den låg kvar tills solen hade värmt upp den där dan :)

Synd, för det blir lite mer ombonat o mysigt ute med lite snö tycker jag !

2009-10-18 @ 13:38:28
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0