Sjuk

Det började igårkväll. Kroppen värkte som en ilande känsla inne i skelettet. När jag vaknade var den kvar... Åkte iväg till praktiken för jag kände mig inte sjuk. Min ena gnoge började svälla upp och bli blå efter vårt morgonmöte så jag ringde sjukvårdsrådgivningen. De tyckte inte att jag skulle vara kvar på grund av att det kan vara influensan... den influensan som man knappt kan nämna utan att folk stirrar oroligt på en. Jag fick helt enkelt plocka ihop på mitt skrivbord och pallra mig hemåt fast jag inte kände mig speciellt sjuk.
På vägen hem ringde jag mamma och berättade, eller jag fick vända mig om och kolla så att ingen satt bakom mig på bussen innan jag nämnde ordet. Annars kändes det som om jag hade blivit utslängd därifrån. Men har man inget körkort så har man inget val...
Jag kom hem och somnade med Mille och när jag vaknade så var febern där. Hängig, trött, ont i huvudet och en liten hosta börjar sakta men säkert träda fram.  Tråkigt avslut på veckan, abslout när det är min första vecka på praktiken.
Nu ligger jag här uppe i sängen och hör barnen på nedervåningen. Har dåligt samvete att jag inte är där nere med dom samtidigt som att jag vet att jag inte skall vara upp i dom. Johan har köpt hem chips så ikväll ska jag tycka synd om mig själv och hoppas att det inte är svininfluensan som jag fått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0