Kraven ska sänkas

Plugg, plugg, plugg... däremellan jobba... Och hem och vara mamma. Jag har förmågan att inte lyssna på min kropp och bara fortsätta i samma ilfart som mitt liv går i. En jobbarkompis fick mig att fundera lite igår när vi satt och pratade på jobbet. Hon tyckte det var helt ofattbart att jag orkar studera 100%, ha två barn hemma och inte nog med det jobba titt som tätt. Jag själv lever i denna karusell så jag tycker verkligen inte att det är så konstigt och ofattbart. Men om jag tänker efter så har jag den senaste tiden börjat att få huvudvärk (som jag aldrig haft tidigare), yr (lågt blodtryck), trött mm väldigt ofta... Johan bara suckar varje gång jag kommer hem och klagar på att jag mår piss samtidgt som jag tar fram dammsugaren eller trasan. Jag tycker verkligen inte att jag är speciell som gör allt detta eller något. Det finns ensamstående mammor som gör allt detta plus lite till. Jag har turen som har världens bästa fästman! Men kroppen säger ifrån och kraven måste sänkas....  Bara det att det är lättare sagt än gjort. Men från och med nu så gör det inget om det är lite smuts på golvet. Eller?! Hmm... kanske ska sänka kraven nästa vecka.

Idag var det mest genomgång på sådant vi läst tidigare i skolan, kassaflödsanalys. Det var underbart att cykla hem från skolan idag. Sol, ingen storm som det alltid annars är och luft i mina däck (varit lite slarvig med att pumpa) =). Kom hem till en trött Mille och en pigg Issa. Johan tog med Issa och grannpojken till lekplatsen och jag försökte underhålla Mille så gott jag kunde. Han är så grinig och ledsen så fort jag kommer hem. Trodde att han skulle bli mindre mammig nu när jag börjat skolan. Men det har blivit trippelt värre... Ibland är det mysigt när han burrar upp sig i bröstet på mig när jag bär honom, ibland känns det som han har växt fast i mig =).


Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

du är cool.. jag tar en break ja. pausar ett år nu med plugget! jag har verkligen ingen motivation.



ja va har hänt..?

det är ju öppna bloggar och jag vet inte vilka som läser. men du vet, gamla ex som inte släpper taget.. som jag inte släpper taget om. trots nya. men vi levde ju ihop många år så kankse inte så konstigt.. vi får ta en msn-dejt nån dag!



PUSS

2009-09-11 @ 01:28:06
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jamen vad är det för fel på våran släkt o städning egentligen? Min rygg är ju helt trasig nu, vad gör jag idag tror du? Möblerar, dammar, damsuger torkar golv, städar, lagar mat... aaa Du vet!

MÅSTE göra som dig ja med om det ska hålla! Och då har vi ändå bara en nu, kan bara tänka mig hur det blir sen!

2009-09-11 @ 13:27:12
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0