Vaknat på fel sida

Gårdagen slutade så bra med film och gotta med Riikka. Men från att vi vaknade imorse så har allt varit fel, från Issas sida....
Det började vi frukosten. Hon grät igenom hela måltiden. Kaviaren var inte rätt påbrett på mackan, osten låg fel, fel färg på glaset. När vi åkte ner på stan med Mariella så var det gnäll hela tiden. När vi kom hem så gick jag upp och pluggade i några timmar. Jag hörde Johan några gånger hur han fick säga till henne. När jag kom ner igen så ville hon ha täcke på sig när hon kollade på Bolibompa. Jag tog fram täcker lade det över henne. Men då låg det fel, försökte rätta till det men då sparkade hon bara av det, två gånger. Då tog jag bort täcket, då var det fel. Stört gråtandes så gick hon upp på sitt rum... Ja hela dagen har varit fel. Tror bestämt att hon behöver gå och lägga sig snart...

Nu kom hon ner med sina hundögon och bad om täcket igen... Ligger tyst och snällt och kollar på mig.  Visar mig några grimaser och gör lite lejonvrål medan hon vill att jag ska titta på henne. Hon själv orkar nog inte tjafsa något mer tror jag. Denna dag avslutas nog lyckligtvis lika bra som gårdagen, fast denna gång med film med Issa...


Kommentarer
Postat av: Anci

Känner igen det där jag =) Pust

2009-09-19 @ 19:52:54
URL: http://fruwikmans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj sånt där hade ja glömt bort, men kom ihåg de nu när ja läste från ja var barnflicka, för sån var han VARJE morgon, fel färg på tandborsten, fel färg på tandkrämen och när overallen var på, då kom han på att han hade fel kalsonger... Puuuuh!

2009-09-20 @ 19:52:51
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0