Våren är här

Jag uppdaterar inte så ofta längre, eller det ingår inte högst upp i mina prioriteringar helt enkelt =).
Vi har haft den bästa helgen på länge. Vädret har nog haft en stor inverkan.
I Fredags satt vi utomhus hos grannarna, käkade lite korv och tog en öl medans barnen lekte.
Lördagen såg ungefär likadan ut fast den tillbringades ute på vår gård. Jag tog bort stenplattor för att plantera lite gräs, Johan klippte ner rosenbuske och städade rent på altanen. Vi öppnade garaget som är full med uteleksaker och alla barn på gatan sprang in och ut för att leka med allt =). Mamma/mormor och Meela kom på besök och sedan på eftermiddagen när Malin och Adam kom för att hämta Meela så följde Isabelle med dom hem för att leka och sova över hos Noah.
Igår var vädret så underbart att vi kunde gå omkring ute i kortärmat och ändå svettas. Det var föreningens städdag så vi hjälpte till lite innan Peter, vår bröllopsfotograf kom över på lite lunch och planering.
Isabelle kom hem och Noah stannde kvar hos oss några timmar för att fortsätta leka.
All mat denna helg har naturligtvis serverats utomhus då vi fått upp utemöblerna...

Mille har försökt ta sig fram med spade och hink i jorden där vi planterat gräs och blivit arg då vi plockat bort honom därifrån. Tillslut gav han upp och tog Isabelles dockvagn och sprang runt med. Lika roligt var det när mamma satte honom i den och körde racerfart runt området.

Idag vaknade vi upp till lika fint väder och jag satte på mig sommarskor när jag åkte till jobbet. Äntligen kan man lägga undan alla tråkiga, varma skor. Lunchen satte vi oss ute och åt på en uteservering på Lindholmen med båtarna som utsikt.


Nu kommer lite bilder som inte har något med helgen att göra alls, utan sedan några veckor tillbaka. Men helt ny för er iallafall =)


Mille är ute och cyklar


Två utslagna barn som somnat i soffan medans pappa hängde tvätt och mamma jobbade


Mille äter muffins på Kungsmässan...


...och provar lite accossearer. (De sista bilderna är stulna från Yohanna :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0