Tillbaka till vardagen

Igår var det dags för första dagen på jobbet. Nu är vardagen tillbaka - åtminstone för mig. Johan och barnen har sommarlov 3 dagar längre än mig och ska på Kulturkalaset idag.

Igår hade Issa två kompisar här hela dagen. Hon/de är inne i en riktig mamma/pappa/barn lek period. Och de turas om att vara de olika rollerna. Det är väldigt roligt att se när hon är förälder, för man hör verkligen sig själv i henne. Tänk vad man präglar de små =).

Milles tänder ser mycket bättre ut nu och återbesöket på Fredag kommer nog att gå galant.
Han har blivit så stor. Lika smal som vanligt men stor i den bemärkelsen att han verkligen inte är någon liten bebis längre.
Han springer omkring här som en liten mini Issa och härmar allt hon gör. Vi fick åka till Ikea ihelgen och köpa bord och stolar till hans rum då Issa börjar vilja vara lite själv ibland. Och Mille älskar att sitta inne i hennes rum och måla.
Läsa böcker har även blivit en favorit. Igår läste vi nattsaga i 45 minuter tror jag (samma bok hela tiden) innan jag fick dra ur boken ur hans händer för att sova.

Jag vet inte om jag skrev att han fick sluta med nappen nu när han ramlade ner för trappen oh skadade tänderna.
Det går iallafall jättebra och han pratar inte om den, somnar lika bra utan den och vaknar inte på natten för att vilja ha den. Skönt att ha blivit av med den, lite tidigare än tänkt och inte riktigt rätt orsak till varför, men nu är den borta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0