Ensam hemma

Jag ligger här i sängen och kollar på TV. Sängen har varit min vän de senaste 16 timmarna och Johan har styrt skeppet helt själv för det mesta det senaste dygnet... Det hängiga och olustiga känslan jag hade i Söndags ville inte ge med sig och jag fick åka från jobbet någon timma tidigare igår för kurera mig hemma i sängen.
Idag ska jag försöka ta mig upp till affären för att handla ingredienser till broccolisoppa. Måste få i mig någon mat och då kanske soppa är den rätta rätten...

Det är extremt ovanligt att man är hemma själv i sitt hus när man har familj. Och det känns lite konstigt måste jag säga. Att bara ligga här och inte göra någonting i några timmar innan alla kommer hem igen. Jag längtar efter dom, för här hemma trivs jag bäst när det är liv och rörelse. Men nödvändigt att bara få vara när man är krasslig.




Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas du kryar på dig snabbt, kram Jenny

2010-02-02 @ 22:04:20
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0