Iväg till doktorn med Mille

Direkt när jag kom till jobbet imorse så ringde jag upp barnmottagningen för Milles hemska hosta och det illalåtande rossliga när han andas. Vi fick en tid redan klockan tio och eftersom Johan inte får vistas bland folk 48 timmar efter magsjukan så kom han och hämtade mig på jobbet så att jag kunde följa med Mille upp. Johan satt snällt i bilen och väntade =).
Doktorn hörde att han var väldigt pipig i luftrören så att han fick andas in lite Bricanyl i några omgångar och lite recept utskrivet.
Mille blev bättre och jag åkte tillbaka till jobbet. Nu hoppas vi på att han ska få sova bättre inatt. Jag kollade på klockan sista gången tre natten till idag och då skulle jag kliva upp två timmar senare. Han hostade och grät så gott som hela tiden. Som tur var vaknade han inte av min väckarklocka utan sov vidare iallafall en timme till imorse.

Semlor har flödat in i huset idag. Jag kom hem med några från jobbet som blev över och Johan hade köpt några till oss också. Men det är Fettisdag så vad gör det =). Men det är mandelmassan som är godast!







Nu väntar vi bara på telefonsamtal om den efterlängtade tillökningen i familjen som vankas snart hoppas vi!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0