Kvalitetstid med barnen

Dagen har varit jätte bra (förutom de sista timmarna in på sen eftermiddag). Malin, Noah och Meela kom till oss redan vid sju imorse och åt frukost med oss. Sedan bar det iväg till öppna förskolan. Issa och Noah underhöll sig alldeles själv med pärlor, bilar mm. Medans jag och Malin underhöll Mille och Meela. Mille skulle prompt åka rutschkana så gott som hela tiden och sprang som en tok upp och ner för trappan till den.
Jag och Isabelle hann även göra ett varsit kärlekskort till pappa med. Klipp, klistra och helt plötsligt hade vi två fina kärleksgåvor =).
Sedan tog vi bussen tillbaka till Eklanda och åt lunch. Familjen Dove stannade kvar till klockan halv fyra och efter det började Issa och Mille bli trötta. Jag tog upp dom för ett bad för att lätta på smilgroparna lite. Allt gick galant, till Mille för för sig, efter att jag tagit upp honom för att sedan ta upp Issa, att ta tag i toalettborsten och snurra runt med den i badkaret. Av ren reflex så skrek jag till Issa "Skynda dig upp!!"" Issa ställer sig fort upp och är beredd att hoppa ur badkaret... Då kommer jag ju på att hon måste duscha av sig nu när vattnet mer har blivit avloppsvatten så jag skriker då "Nej, kliv inte upp. Du måste duscha av dig!!" Hon tittar lite förvirrat på mig medans jag tvålar in och sköljer och säger sedan skrattandes "Vad gjorde Mille?! Han är bara för tokig!!"

Jag fick sedan försöka sjunga, dansa, ställa tusen frågor till barnen för att de inte skulle somna innan middagen.
Isabelle mår inte hundra nu och hostan har blivit värre nu för några timmar sedan och det märktes då hon var helt slut redan vid fem. Vid halv sju bad hon om att få lägga sig. Och ni som har barn vet ju att det inte händer så ofta ;). Hon ropade bara en gång innan hon somnade in och då var hon lite orolig över att hon skulle nosa (nysa) i sömnen. Vi får se hur natten blir och om det blir något dagis imorgon.

Jag har nyss jobbat ikapp allt som skulle göras på jobbet idag och ska bara ta det lugnt resten av kvällen och njuta av lite doftljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0