Min fobi

Herren i huset har kommit hemsmygandes med min STÖRSTA fobi... Magsjuka!!!
Det började i Lördagskväll, lagom till vår ensamma stund tillsammans. Nu går jag omkring här och tänker och funderar på om jag inte mår lite illa hela tiden.
Mille har fått Issas gamla bakterie och hostar och snuvar som bara den. Imorgon ska vi ringa barnmottagningen så att han kanske kan få någon hostmedicin som hjälper honom att sova om nätterna.
Ja ni förstår väl att jag inte hann plugga så mycket alls denna helg till tentan jag hade idag. Men jag tog det med ro... Klarade jag den inte idag så är det bara att göra om den. Inte mer med det =).

Igår passade jag på (läs förskingra tankarna från magsjuka) att möblera om vardagsrummet. Mille sprang omkring runt möblerna och Issa passade samtidigt på att diska och göra rent på diskbänken. Efter ca en halvtimme med disktrasan i högsta hugg hör jag henne säga för sig själv: "Jag blir så arg! Det är så dammigt och dammigt hela tiden!"
Hmmm... undrar vart hon fått det ifrån ;).

Jag och Mille ligger nere i soffan nu för andra natten i rad. Vi har lämnat Johan uppe på övervåningen för säkerhetsskull. Mille somnade för en halvtimma sedan men har redan vaknat 3 gånger av den förfärliga hostan. Jag sitter brevid med min laptop och klappar honom på huvudet i förhoppning av att det känns bättre för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0