Snöoväder

Johan är inne på sitt andra lediga dygn från jobbet. Skolorna är stängda pga all snö och is som ligger på alla tak.
Barnens dagisfröken ringde idag och berättade att vårt dagis kommer vara stängd imorgon med. Vi får hoppas att Johans jobb kommer hålla stängt en dag till så att vi slipper lösa den situationen.
Det här kommer vara en sådan vinter som alla kommer komma ihåg och prata om flera år efter.

Jag hade några presenter liggandes i köket idag när jag kom hem. 2 fina handdukar, 2 fina badlakan och en megatjock bröllopstidning. Jag har en underbar fästman som oftast vet när jag behöver lite extra kärlek och omtanke =).

Efter 1 veckas sjukdom, sovandes borta för att slippa smitta, några nätter på soffan, en natt i gästrummet så ska jag äntligen ta och krypa ner i sängen och få sova bredvid min kärlek.

Avslutar med ett mor och dotter samtal som vi hade i duschen idag:

- Mamma, vet du?! När jag kom ut ur din mage då sög jag på den där!
- Den där?? Jaha, du menar bröstet?
- aaaa... Och sen var det Milles tur. Han sög på den där. (Hon pekar på det andra bröstet)
- Så du och Mille hade ett varsit bröst?
- Jaaa. Och nu äter vi riktig mat. Men mjölk dricker vi ju fortfarande mamma. Fast komjölk...
Och när pappa kom ut ur din mage...
- Men pappa kom inte ut ur mammas mage. Han kom ut ur farmors mage.
- öhhh, ok. Ja men då drack han inte mjölk från dina sånna där.



Kommentarer
Postat av: Yohanna

HAHAHAHAHAHAHAH

2010-02-24 @ 16:59:03
URL: http://neonljusosv.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Ha ha tänk söderlänningar!!! Stänger skolor för snöoväder! Tacka vettja norrlänningar vi har koll på hur det ska gå till i vintern vi, i Sthlm redan klarar dom inte ens av att ploga ordentligt o i Malmö kör dom av vägen som en annan byter trosor! Du får lära dom lite hut ;=)

2010-02-24 @ 22:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0