Första dagen gjord

Nu har jag hunnit vara hemma några timmar efter jobbet. Det var första dagen idag. Möttes av en jättefin orkidee på mitt kontor som välkomstpresent. Huvudet är full av information som det alltid brukar vara när man kommer till ett nytt ställe men det kommer nog inte ta lång tid innan man har rutinerna inne.
Jag har verkligen dragit vinstlotten denna gång!!

 Imorgon väntar dagis för Issa efter julledighet och på Torsdag börjar även Johan jobba. Inskolning för Mille börjar inte förrän nästa vecka så det blir lite att pussla ihop denna vecka. Barnen kommer inte bara att ha samma dagis utan även vara på samma avdelning. Ska bli intressant att se hur de kommer vara mot varandra och om de kommer att umgås mycket i dagismiljö.

Ikväll till godnattsaga valde Isabelle en ny bok som hon fick i julklapp. Problemet var bara att den var på tyska (från släktingarna i Tyskland) och jag fattar inte ett dyft. Några ord kan man snappa upp men jag fattade iallafall att den handlade om Vivaldi och de fyra årstiderna. Så med min dåliga fantasi så började jag hitta på en saga men hjälp av bilderna. Isabelle tyckte lyckligtvis att den var bra och nöjde sig så. Boken hade även en skiva med hans musik. Så hon avslutade sin kväll liggandes i sängen, lyssnande på klassisk musik =).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0