Gott nytt år!

Jag och Johan började dagen med en sovmorgon. Behövligt då jag inte somnade förrän klockan 4 natten innan. Har aldrig hänt innan då jag är otroligt kvällstrött. Men fullmånar kanske kan påverka oss människor iallafall...
Sedan blev det frukost på stan och lite byxshopping (Både jag och Johan hittade två par byxor var), inhandling av nyårsmat och sedan åka och hämta barnen.


Vi hade en supermysig nyårsafton igår. Bara Jag, Johan, Mille, Isabelle och Mariella. Vi orkade inte med några andra aktiviteter och passade på att fira helt själva. God mat (oxfilè med ungagratinerad potatis med fetasost, honung, olivolja mm). Vi vuxna var sedan proppmätta medans barnen självklart orkade efterrätt. Sedan blev det lite julklappsutdelning igen. Julklappar som Riikka kom med dagen innan och lite mer julklappar från Tyskland som Mariella fick ta med sig från Tyskland där hon firade Julafton.
Issa och Mille var vaken senare än vanligt men orkade såklart inte till tolvslaget. Och vi kände inte att det var någon vits att väcka dom heller. De sov egenom alla raketer och smällare och vaknade imorse klockan åtta respektive halv 10.
Vi vuxna åt lite snacks och inväntade fyrverkerierna. Det blev en väldigt vacker syn från oss då vi har bra vy mot områdena vid havet och som tog detta på största allvar.
Det här är en tradition som kommer hålla i sig tror jag!

 

2010 kommer bli ett bra år tror jag:

* Nytt jobb
* Studierna blir färdiga
* Bröllop
* Ännu ett år av att se våra underbara barn bli större och utvecklas till fina individer
* Tillskott i släkten
* Äventyrliga resor


Gott nytt år kära vänner och familj!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0