Inte vilken helg som helst

Igår var det den stora dagen då jag provade brudklänning för första gången i hela mitt liv. Jag tog med mig Riikka som stöd i det hela =). Det kändes så overkligt när vi kom in i butiken... Efter att ha tagit några intressanta klänningar gick vi in i omklädningsrummet. Där var det underkjol som skulle på och en av butiksbiträdena var med oss hela tiden för att hjälpa mig av och på med alla klänningar. Det blev en del ok, nej, nja och sen den sista som åkte på var perfekt. Fast bara modellen, detaljerna på klänningen var jag inte supernöjd med, så nästa helg blir det till att kika lite igen.
Efteråt blev det lunch och ett glas vin. Vi blev sittandes i några timmar och bara pratade innan vi begav oss hem till mig för ombyte och snabbmys med barnen, sedan vidare hem till Riikka för lite vinkväll.

Inskolningen i Fredags gick bättre för Mille. Jag lämnade honom 20 minuter själv med fröken de första jag gjorde. Han grät men slutade efter ett tag när fröken distraherade med lite rutshkanor och leksaker. Denna vecka är det Johans tur att vara med honom under inskolningen medans jag går tillbaka till jobbet.

Noah har varit på besök här hela dagen. Isabelle och han har lekt järnet och hennes rum såg ut som tredje världskriget =). Mille tycker också det är roligt när de andra håller på och springa omkring och leka. Han försöker hinna ikapp och skrattar glatt när det springer mot honom.

Barnen ligger nerbäddade sen ett tag tillbaka. Issa med två gosedjur, två snuttefiltar och en porslinshund bredvid sig i sängen =). Jag och Johan ska titta på film och äta lite gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0